Om att bajsa

Vet du. Om man dricker för lite vatten blir man trög i magen.
Då blir det besvärligare att göra nr 2. 
Och så kommer det ändå bara småskitar. Knäppt va?
Men det är inte småskitarna det beror på, utan vattnet.
Utan vatten blir det trögare i karusellen, så att säga.
Utan vatten blir vi tröga.

Jag minns när jag gick i åttan, och skulle gå ner till mitt favoritställe vid älven för att skriva. När jag var mindre hade jag och en kompis världensfinastekoja där vid udden, och det var vackert vilken årstid det än var.
Men den här gången när jag kom dit var det gräsligt. Vattnet var jättelågt så man såg den fula bottnen och det stank av fisk. Istället för att vara en vacker grön glänta med härligt blått vatten var det en äcklig gulbrun påminnelse om hur lite regn vi fått den sommaren.

Utan vatten torkar vi ut. Det blir unket, trögt, missfärgat och så kommer det bara ut småskitar.
Utan Jesus torkar jag ut. Jag blir unken, trög, missfärgad och allt som jag sprider omkring mig är småskitar.
Jag måste lära mig att dricka vatten!


"På den sista dagen, den största i högtiden, stod Jesus och ropade: 'Om någon törstar, så kom till mig och drick! Den som tror på mig, ur hans innersta skall strömmar av levande vatten flyta fram, som Skriften säger'" - Joh 8:37-38


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0