En viskning bort

Om du kommer hem till mig kan jag visa dig ett fotoalbum, och berätta om personerna där i. Bilderna ger mig minnen som jag kan måla upp för dig, så du nästan känner att du var där när bilden togs. Jag kan beskriva personerna och bertta om alla deras karaktärsdrag, så det nästan tror att du känner dem.
Men vad är en bild, gämfört med verkligheten?

Jag har en pärm med lovsånger och psalmer hemma. De flesta av dem handlar om samma person. Man kan läsa texterna och få ett hum om hur och vad denna person är. Jag kan nästan tro att jag känner honom, när jag läst alla texter. Men vad är en text, gämfört med verkligheten?

I slutändan är det en stor skillnad på att se en person på en bild, och att möta personen i verkligheten. Det är stor skillnad på att läsa en text om en person, och att faktiskt tala med personen själv.
Vi måste möta honom i verkligheten. Jag menar så klart Jesus.

Människor kan ibland berätta om hurdan Jesus är. Alltför ofta nöjer vi oss med att se på ett fotografi eller läsa en text.
Vi måste möta honom personligen, och han vill möta oss! (Hur coolt är inte det? Han som har skapat stjärnorna och vet hur många hårstrån du har på ditt huvud, HAN vill möta OSS. När skapade du senast en stjärna?)

Nu kommer jag (ironiskt nog) dela med dig av en av de där texterna. Men jag uppmanar dig att inte bara nöja dig med en text. Verkligheten, det som texten beskriver, finns här. Och bara du viskar till honom så är han hos dig, Kärleken själv. Och det blir ett omvälvande möte med verkligheten, som du och jag så väl behöver

Du ser igenom, du ser förbi
allting jag skapat, och försökt bli.
Mitt liv är en öppen bok i din hand,
ändå måste jag komma,
ändå måste jag fram.
Du väckte min längtan,
Du sa mitt namn.
Jag blir aldrig den samme,
och ett är nu sannt:

Utan Dig blir hösten för alltid kvar
Utan Dig blir frågorna aldrig svar
Utan Dig blir livet ett iskallt hav
Utan Dig, Utan DIG

Du är liv pulserande inom mig
Varje andetag beror på dig,
Du är vårvinden som omger mig
Mitt liv är intenting utan Dig!

Lyssna på låten här


Glid i frid :)
(stulet uttryck)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0