Han är ett ess!

Under Juli månad hade fyra kyrkor i vännäs gemensamma gudstjänster på en lägergård 1 mil utanför vännäs. Under gudstjänsterna var det även barnpassning/söndagsskola, och den 22:a juli var det min tur.
Efter att jag hade läst "just the way you are" för barnen, och pratade om hur häftigt det är att Jesus - han som är hela universums skapare och Kung - bryr sig om oss och vill prata med oss, avbröt en klok pojke på åtta år:

P: Jag har kommit på vad han är för något.
Jag (lite osäker): Jahaa..?
P: Han är ett ess
Jag (tänker såklart på bokstaven S): Jaha.., hur tänkte du då?
P: Jo, han är ju högre än kungen, och esset bestämmer över kungen!

Alltså i kortleken. Såklart!
Och Jesus kanske är som ett ess, det bästa kortet man kan spela. Kortet med högst värde.
Det bästa kortet man kan spela i livets kortspel, den bästa vägen man kan gå, är Jesus - det leder mot en säker seger!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0