en rättese som jag inte riktigt vet om den är nödvändig

I det förra inlägget skrev jag så här:

"Hur kan man INTE vilja spendera tid till att fördjupa sig i denna bok? Gud har något att säga till DIG. Jag vill inte vara någon partykiller men... det gäller liv och död."

Det kanse blev som en käftsmäll, och det var nog inte vad jag ville åstadkomma. Men det finns en andlig verklighet som jag tror vi behöver vakna upp inför. Jag vill väcka den som sover och inspirera den som är vaken. Så som jag blir väckt och inspirerad av andra. Jag tror att Guds ord är relevant och superbra och awsome, men om du inte tycker det så behöver du inte stressa upp dig för det. Men jag vill uppmuntra dig att ge det en chans! :)

jag tror att det är sannt att det gäller liv och död (annars hade jag inte skrivit så), men det behöver du inte heller stressa upp dig över. The good "news" är att Gud strukit det som står på vårt skuldebrev och gett oss frihet. Om man tar emot hans räddning får man liv. Om man inte gör det... well, ligger man i vattenströmmarna på väg mot niagarafallen och inte tar tag i handen som vill rädda en... då har man på något sätt gjort sitt val. Och då får man väl ta konsekensen av det också. På så sätt handlar det om död och liv.

Det är inte kul att höra, det är inte kul att skriva, det är inte kul att tänka på.
Tills man tar tag i den där handen. då blir det det bästa som någonsin kunnat hända!

Jag är dörren. Den som går in genom mig skall bli frälst, och han skall gå in och gå ut och finna bete. Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överflöd.
johannes 10:9-10

Skriv gärna en kommenar om du funderar på nått eller så :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0